کارگاه خلاقیت و نقاشی کودکان

 

خلاقیت و نقاشی کودکان   

(کارگاه نقاشی ویژه خردسالان)

 

نقاشی یکی از کارهایی است که کودکان از همان ابتدای کودکی انجام می دهند هر وقت مداد وکاغذی به دست بیاورند شروع به کشیدن نقاشی می کنند. کودکان از طریق نقاشی احساسات خود را بیان کرده وبا جهان پیرامون خود ارتباط برقرار می کنند حتی از طریق بدست گرفتن مداد وحرکت دادن آن بسیاری از مهارتها را فرا می گیرند که برای رشد انها لازم است .

نقاشی یکی از بهترین ولذت بخش ترین کارهایی است که کودکان به میل خود انجام می دهند واگر انها را درست هدایت کنید این سرگرمی همیشگی می تواند یکی از بهترین راههای تقویت و رشد خلاقیت کودکان باشد .

ولی رشد خلاقیت کودک در نقاشی نیازمند رعایت بعضی نکات از سوی مربی و  والدین  انهاست که اگر به درستی انجام گیرد خلاقیت کودک بسیار رشد می کند ودر غیر این صورت فقط او در نقاشی مهارت پیدا می کند بدون اینکه کمکی به خلاقیت او کرده باشیم.

بسیاری از والدین اززمان خردسالی کودک سعی می کنند کودک را به کلاسهای زیادی می فرستند تا استعداد های او شکوفا شود و در سنین بالاتر در رشته مورد نظر پیشرفت چشمگیری داشته باشند. یکی از این کلاسها کلاس نقاشی است اما انچه در این کلاسها به کودکان اموزش داده می شود معمولا به این شکل است که از کودک می خواهند شکل یا طرح خاصی که مشخص شده است را نقاشی کند .

در صورتیکه خلاقیت در نقاشی زمانی شکوفا می شود که کودک بدون داشتن الگو شروع به نقاشی کند واز وسایل وابزاری که دراختیار دارد با روش خود طرحی جدید خلق کند. همچنین به مرور با انواع تکنیک های نقاشی آشنا شود. البته باید به این نکته نیز دقت کنیم که با توجه به سن کم فرزندمان بسیاری ازمفاهیم برای او ناشناخته و گنگ است و دیدین تصاویر مناسب از اشیا و حیوانات و .... به گسترش آرشیو تصویری که در ذهن خود دارد کمک شایانی خواهد کرد.

دوره های آموزش نقاشی خلاق در آموزشگاه زاویه

ما در کلاسهای نقاشی خلاق هوشیار ، ضمن آموزش روشهای نقاشی خلاق و تکنیک های نقاشی ، هوشیاری و دقت هنرجوها را تقویت می کنیم.

فرزند شما در دوره های آموزشی ما با مبانی هنرهای تجسمی آشنا شده و روشهایی را تحت عنوان خلاقیت تصویری فرامیگیرد تا نقاشی خود را با بیانی متفاوت خلق کند. همچنین با آموزش دروس رنگ شناسی و روش صحیح طراحی ، به صورت آکادمیک آموزش میبیند.

ما طبق استاندارد آموزش هنر در دنیا و با روشهای جدید آموزشی کار می کنیم. تکنیک های مختلف نقاشی از جمله مدادرنگی ، پاستل روغنی ، آبرنگ ، گواش ، چاپ دستی و کلاژ را به هنرجوها آموزش داده و از طریق گفتگو ، روش پرسش و پاسخ ، دیدن تصاویر واقعی و شناخت عناصر در هر سوژه  فرزند شما را در مسیر صحیح هدایت می کنیم.

در دوره های آموزش نقاشی خلاق ویژه کودک و نوجوان هم روشهای آکادمیک هنر را به فرزند شما آموزش می دهیم ، هم به او یاد می دهیم چگونه خلاقیت خود را در طراحی و نقاشی اش بروز داده و اثری متفاوت و هنرمندانه خلق کند.

نقاشی موضوعی ، تصویرسازی بر اساس شعر و داستان ، روش های خلاقیت تصویری ، پرورش تخیل کودک در خلق تصاویرذهنی ، نقاشی از روی مدل به صورت آکادمیک ، طراحی صحیح فیگور و پرسپکتیو ، کارگاه تخصصی رنگ شناسی ، نقاشی در طبیعت ، نقاشی روی سطوح دیگر و گالری گردی از جمله برنامه های آموزشی ماست که هر ترم به صورت متنوع با هنرجویان انجام می شود.