مادر کودک موسیقی

رابطه بین مادر کودک موسیقی چگونه است ؟

مادر کودک موسیقی مقاله ای است که در سایت آموزشگاه موسیقی زاویه به بررسی رابطه بین مادر کودک موسیقی می پردازیم و درباره ویژگی های مادر کودک موسیقی بحث و تبادل نظر می کنیم.  اکثر مادران موافقند که مادر کودک موسیقی وسیله­ ای است که از آن برای آرام کردن نوزاد خود استفاده می کنند. بسیاری از مادران حتی پیش از تولد نوزاد برای ایجاد پیوند با نوزاد و آرامش او از موزیک  استفاده می کنند. هدف این مطالعه پی بردن به این قضیه است که آیا حداقل چهار سال آموزش موسیقی در طول سال های مدرسه تأثیری روی مادرها گذاشته است؟ آیا مادران پیش از تولد نوزادان خود برای آنها آواز می خوانند یا خیر؟ و اگر آواز می­خوانند، آیا آواز بر روی خلق و خوی نوزاد تأثیری می­گذارد؟

از مادران داوطلب خواسته شد تا یک پرسشنامه آنلاین اینترنتی را تکمیل کنند. نتیجه این تحقیق به این صورت بود که داشتن حداقل چهار سال آموزش موسیقی، بر اینکه آیا مادر (مادر کودک موسیقیپیش از تولد نوزادش برای او آواز می خواند یا خیر،  تأثیری نداشت، اما سن و میزان درآمد مادر تاثیرگذار بود (مادران جوان و افرادی که در سطح درآمد پایین تری داشتند، اغلب پیش از تولد نوزاد برای او آواز می خواندند) آواز خواندن پیش از تولد نوزاد به طور قابل توجهی بر درک مادر از خلق و خوی نوزاد تاثیر می گذارد. نوزادانی که در حین بارداری برای آنها آواز خوانده شود، عموما آرامتر می شوند، همچنین نسبت به نوزادانی که در طول دوره بارداری برای آنها آواز خوانده نشده، بسیار سریعتر آرام می شوند. از تحقیق این نتیجه بدست آمد که مادرها اغلب موزیک­های مشهور را مثل لالایی  با آواز می خواندند. این اطلاعات می تواند برای درمانگران موسیقی در پیاده سازی یک برنامه در مانی موزیک پیش از تولد، مفید باشد.

 

کودک مادر موسیقی ، مادر کودک موسیقی

 

ضرورت بحث درباره مادر کودک موسیقی 

اکثر بزرگسالان هنگام صحبت کردن با نوزادان لحن صحبت کردن خود را تغییر می دهند. این کار، لحن مادرزادی نامیده می شود. صحبت با نوزاد با لحن مادرزادی، تن صدای متعادل­تر، واضح­تر و دامنه نوسان متغیر و سرعت پایین تری نسبت به سایر بزرگسالان دارد (Csibra، 2010، ص 147).

جالب توجه است، در اولین هفته های زندگی، نوزاد تازه متولد شده لحن مادرزادی را به لحن صحبت کردن(مادر کودک موسیقی نرمال مادران ترجیح نمی دهد، احتمالا به خاطر آن است که صدایی را که قبل از تولد شنیده اند را به یاد می آورد و مورد استفاده قرار می دهند. تا یک ماهگی نیز هیچ ترجیحی وجود ندارد، اما در چهار ماهگی نوزاد لحن مادرازاد را می شناسد و ترجیح می دهد (Csibra، 2010).

طبق گفته (Fernald1985)، نوزادان 4 ماهه ترجیح می دهند که به جای صحبت کردن با افراد بزرگسال به صدای مادرزادی گوش فرا دهند، حتی زمانی که شخص دیگری با لحن مادرزادی صحبت می کند. Bergeson و (Trehub 2007) دریافتند که مادران برای صحبت کردن با فرزند خود الگوی خاص و یا تن صدای موثری دارند که نسبت به الگوهای دیگر مادران جدا و قابل تشخیص هستند. لحن مادرزادی با ریتم موزون و صدای خوشنوای کشیده، به نظر می رسد که اختلاف کمی با آواز خواندن دارد. Walworth (2009)

دریافت، مادرانی که با نوزادانشان در گروه موسیقی شرکت داشتند، در مقایسه با نوزادانی که با مادرانشان در گروه موسیقی نبودند، هنگام بازی کردن رفتارهای مثبت بیشتر و منفی کمتری از خود نشان می دادند، اگرچه این مورد خیلی مهم نیست. اما این نوزادان رفتارهای بازی اجتماعی بیشتری نسبت به نوزادانی که در گروه های موسیقی شرکت نمی کردند، داشتند. شواهد بی نظیر این ادعا را تأیید می کند که نوزادان، موسیقی قبل از زایمان می شنوند و پس از تولد به آن پاسخ مثبت می دهند. Shetler (1985)

گزارش داد که مادرانی که درس های خصوصی را می گذرانند، احساس می کنند، نوزادان زمانی که صدای آنها را می شنوند، با حرکت های بیشتر در داخل شکم مادر(مادر کودک موسیقیبه این صدا واکنش نشان می­دهند وهمچنین این نوزادان پس از تولد، هوشیارتر هستند و می توانند صدای آنها را تقلید کنند و زودتر به زبان می آیند. Custodero (2006) 10 خانواده را که با فرزندان خود موسیقی کار می کردند (مادر کودک موسیقیرا تحت بررسی قرار داد. مادری می گفت که او آهنگ  "تو در قلب من هستی" فیل کولینز از تارزان را زمانی که باردار بود، برای نوزادش می خواند. پس از آنکه دخترش متولد شد، هنگامی که او بسیار بهانه گیر می شد تنها چیزی که او را آرام می کرد، آهنگی بود که مادرش قبل از تولد برای او خوانده بود.(Fox 2000) 

مزایای موسیقی پیش از تولد( مادر کودک موسیقی)

می گوید: محیط موزیکال برای کودک بسیار مهم است، موسیقی باید در کلاس هایی به والدین آموزش داده شود و ارتباط بین موسیقی و پیوند / دلبستگی و برقراری ارتباط باید نوزاد را پیش از تولد تحت تأثیر قرار دهد. یادگیری صدای مادر (مادر کودک موسیقی پیش از تولد ممکن است در پیوند بین نوزاد و مادر و بعدا در توسعه زبان و صحبت کردن به او کمک کند (هپر، اسکات و شهیدالله، 1993؛ برند، 1985).

اهمیت و درک مزایای آواز و ساختن موسیقی در دوران بارداری به اندازه کافی شناخته شده است؛ یک جستجوی ساده در اینترنت نتایج بسیاری را برای دوره های موسیقی پیش از تولد و کلاس های آمادگی زایمان محور ارائه می کند. (Whitwell, n.d)  Ilari، Moura و Bourscheidt (2011) دریافتند: چهل و هشت درصد از مادران تغيير در حالات موزیکال را در دوران بارداري گزارش كردند، آنها عمدتا  این تغییر را به عنوان علاقه اي كه به لالايي ها و آهنگ هاي كودكانه و همچنين توجهی که به درجه صدا داشتند، نشان دادند. هفتاد و شش درصد از مادران دلایل بسیاری مانند ابزاری برای پیوند با نوزاد و همچنین راهی برای آرامش مادر و نوزاد متولد نشده، برای آواز خواندن در دوران بارداری داشتند بعضی از زنان همچنین اظهار داشتند که در دوران بارداری برای نوزادشان آواز می خواندند؛ آنها این ایده خوب را از رسانه ها و منابع شخصی شنیده بودند، که آواز خواندن معمولا ادراک و شناخت اولیه نوزادان را تحریک می کند (مادر کودک موسیقی .

طبق گفته Montemurro و Rosario (1996) مادران اسپانیایی که در یک گروه موسیقی پیش از تولد شرکت کرده بودند، اظهار داشتند که از ابراز حساسات، آرامش و پیوند با مادران دیگر بسیار بهره مند شدند. مادرانی که در حین بارداری برای نوزادان خود آواز خوانده بودند، شاهد بودند که نوزادانشان پس از تولد اعتماد به نفس بیشتری داشتند و  برای خواباندن نوزاد می­توانستند برای او آواز  بخوانند و بیشتر به او شیر بدهند. Carolan، Barry، Gamble، Turner & Mascarenas (2011) دریافتند که آهنگ­های لالایی در دوران بارداری می تواند برای خود مادر(مادر کودک موسیقی)نیز مفید باشد زیرا باعث تسکین، آرامش و پیوند با نوزاد می شود و همچنین می­تواند برای زمانی که نوزاد متولد می شود به عنوان یک ابزار مراقبتی از آن استفاده کرد.

هدف هدف این مطالعه، تعیین این موضوع است که آیا داشتن تحصیلات رسمی موسیقی ، به مدت چهار سال یا بیشتر، انکیزه مادر(مادر کودک موسیقی را جهت آواز خواندن، قبل از تولد نوزادش تحت تاثیر قرار می دهد. تحقیقات بیشتر نشان داد که تجربیات موسیقی قبل از تولد، باعث درک مادران از خلق و خوی نوزادان پس از تولد شود  و در کل بهانه گیری آنها را کمتر و آنها را آرام تر می کند و یا در هنگام آواز خواندن موجب آرامش آنها می شود.

مادر کودک موسیقی

تأثیر آموزش موسیقی بر آواز  خواندن مادران(مادر کودک موسیقی

در تحقیقاتی که در سال 1965 توسط Reimer بررسی شد، توماس بریچ، در رساله منتشر نشده دکترای خود ارتباط میان "طعم و تبعیض" در موسیقی و نوع آموزش موسیقی را یافت: دانش آموزانی که سه سال یا بیشتر،در دوران دبیرستانی موسیقی را آموزش دیده اند نسبت به کسانی که این آموزش را ندیده اند طعم موسیقی را بهتر درک می کنند. دانش آموزان آواز  بیش از دانش آموزان سازهای موسیقی بودند اگرچه تفاوتی بین کلاس ها و درس ها وجود نداشت، اما دانش آموزانی که هر دوی آنها را امتحان کرده بودند، نسبت به کسانی که فقط یک مورد را آموزش دیده بودند درک بهتری از طعم و تبعیض موسیقی داشتند. همچنین در بررسی Reimer، در پایان نامه منتشر نشده دکترای کنت فالکنر، ارتباط مستقیمی بین مشارکت موسیقی در دبیرستان و درگیری بزرگسالان با موسیقی پیدا کرد. برای دانش آموزان کلاس دوم، قوی ترین شاخص های موفقیت موسیقی (مادر کودک موسیقی، نگرش پدر و مادر (مادر کودک موسیقینسبت به موسیقی و آواز خواندن با فرزندشان است، اما  نواختن یک ساز توسط والدین تاثیری بر روی آن نداشته است (برند 1986). والدین با تحصیلات رسمی (غیر موسیقی) بیشتر برای نوزادانشان آواز می خوانند (Custodero، Britto، & Brooks-Gunn، 2003).

در مطالعه ای که توسط ایلاری (2005) انجام شد، از100 مادر کانادایی خواسته شد که فعالیت های موسیقی(مادر کودک موسیقی خود را با نوزادشان تشریح کنند. او متوجه شد که مادران حرفه ای اغلب آواز می خوانند، احتمالا آنها مزایای مربوط به پیوند با نوزاد متولد نشده شان را احساس می کنند، و تلاش می کنند تا با مطلوب ترین کیفیت این کار را انجام دهند. همچنین ممکن است این زنان از اهمیت آواز خواندن برای نوزادان آگاه باشند؛ زیرا آنها تحصیلات بیشتری دارند. با این حال، با توسعه فن آوری، فرهنگ ما از ساخت موسیقی در خانه دور شده است. در حال حاضر، مردم اغلب شنوندگان غیرفعال موسیقی هستند و والدین فکر نمی کنند که بتوانند در خانه به کودکان خود موسیقی را آموزش دهند (Walworth، 2009). Papousek (1996). می گوید: ممکن است که مدرنیزاسیون و رسانه ادعا کنند که گوش دادن به موتزارت و سایر انواع پسزمینه موسیقی باعث می شود که نوزادان هوشمندتر شوند، و والدین می توانند وقت کمتری را در انجام فعالیت های موسیقی با نوزادان خود صرف کنند.

بحث و تشریح مطالب مادر کودک موسیقی

هدف از این تحقیق تعیین این موضوع است که آیا داشتن حداقل چهار سال آموزش موسیقی، تأثیری روی تصمیم مادر (مادر کودک موسیقی برای آواز خواندن برای نوزاد در هنگام بارداری دارد یا خیر؟ اگر تاثیر دارد آیا آواز خواندن در دوران بارداری تاثیری بر روی ادراک و خلق و خوی کودک دارد؟ نتیجه کلی این بود که داشتن تحصیلات موسیقی به مدت چهار سال یا بیشتر تاثیری روی علاقه کمتر یا بیشتر مادر(مادر کودک موسیقی به آواز خواندن حین بارداری با این نیت که کودکش آن را می شنود، ندارد. عوامل مؤثر بر آواز خواندن در دوران بارداری، سن مادر و سطح درآمد سالانه بود: مادران جوان و مادرانی که در سطوح درآمدی پایین تری یعنی متوسط ​​درآمد سالانه 50،001-75،000 بودند، بیشتر برای جنین خود در حین بارداری آواز می خواندند. این ممکن است به این دلیل باشد که مادران جوان از لحاظ تکنولوژیکی، حوصله بیشتری دارند و کودک را درک می­کنند و منابع مختلف در اینترنت، مادران را به پیوند پیش از تولد با نوزاد، با کارهایی مانند صحبت کردن، کتاب یا داستان خواندن و آواز خواندن تشویق می کنند.  

 مادر  کودک موسیقی و ارتباط با نوزاد

همچنین  مادرانی که سطوح درآمدی پایینتری دارند به طور قابل توجهی بعد از حاملگی آواز می خوانند. این ممکن است، به این دلیل باشد که در کلاس های اکتسابی، گروه های حمایتی و گروه های بازی که در طول روز ملاقات می کنند داوطلب باشند، اکثریت مادران مورد بررسی ممکن است مادرانی باشند که در خانه می مانند، و اوقات بیشتری را با نوزاد خود می گذرانند و در نتیجه، زمان بیشتری برای آواز خواندن صرف می کنند. همچنين طبق نمونه های پژوهش جاری، آواز در دوران بارداري تأثير فوق العاده مثبتی بر خلق و خوي نوزاد دارد.

این با یافته های (Polverini-Rey 1992) مطابقت دارد که نشان می دهد نوزادانی که پیش از تولد موسیقی(مادر کودک موسیقی شنیده اند، نسبت به گروهی که تحت کنترل بوده اند، زمان بیشتری آرام می مانند. با این حال، تحقیقات کنونی با یافته های Polverini-Rey  در مخالفت است که می گوید، چه کودک در زمان پیش از تولدش به موسیقی گوش داده باشد و چه هیج موسیقی را نشنیده باشد، تفاوت قابل توجهی در زمانی که نوزاد آرام میشود، وجود ندارد. در تحقیق جاری، هیچ مادری گزارش نکرد که آواز خواندن بچه ی او را بهانه گیرتر کرده بلکه اکثریت گفته اند به محض اینکه مادر شروع به آواز خواندن می کند، کودک  آرام می شود. این یک کشف مهم برای حرف ای عمل کردن مادران در دوران پیش از تولد نوزاد است. آواز خواندن پیش از تولد می تواند یک ابزار قدرتمند در کمک به مادران جدید باشد، به خصوص مادرانی که اولین بار است که مادر بودن را تجربه می کنند و احساس می کنند در موقعیت های مختلف نمی توانند نوزادشان راکنترل کنند.

مادر کودک موسیقی

 

 مادر کودک موسیقی و آرام شدن نوزاد

مادران جدید گاهی نگران هستند زیرا آنها اصلا نمی دانند که نوزادشان چه چیزی را دوست دارد و با چه کاری آرام می شود و اگر چه آواز خواندن در دوران بارداری یک شاخص مطمئن برای آرام کردن کودک نیست، اما مادرانی که در دوران بارداری برای نوزادشان آواز می خوانند می توانند گاهی اوقات  احساس نوزاد را پیش بینی کنند، امیدوارم، با نوزاد جدید خود  احساس آرامش و اعتماد به نفس داشته باشید. یافته های جالب عمومی نیز در این زمینه وجود داشت. تحقیقات کنونی می تواند داده های مربوط به Custodero، Britto و (Brooks-Gunn 2003) را در مورد اینکه اغلب مادران  پیش از تولد برای نوزادان خود آواز می خوانند یا موسیقی پخش میکنند ، را تأیید می کنند. آنها دریافتند که 62 درصد از مادران هر روزموسیقی پخش می کنند یا آواز می خوانند (مادر کودک موسیقیو در حال حاضر تحقیقات در این زمینه نشان می دهد که 62 درصد روزانه آواز می خوانند و 32 درصد از آنها هر هفته در حال پخش موسیقی یا آواز خواندن هستند، در حالی که تحقیقات اخیر نشان می دهد که مادران 35 درصد  هر هفته اواز می خوانند.

مشخص شد که اگرچه لالایی ها و موسیقی کودکانه محبوب ترین انتخاب مادران بود، اما برخی نیز انواع مختلفی از موسیقی محبوب را دنبال می کردند باشد و با او همخوانی می کردند، با این وجود لالایی ها از 44 تا 25 درصد بیشتر مورد استفاده قرار گرفت. مادرانی که در حین بارداری آواز می خواندند، 32 درصد، آواز لالایی را می خواندند و 26 درصد آهنگهای محبوبشان را پخش می کردند. این در مقابله با شواهد بی نظیر Illari  و Bourscheidt (2011) است که مادران تحت بررسی آنها می گویند، مثلا به موسیقی های کلاسیک گوش می دادند، حتی اگر آن را دوست ندشتند؛ آنها فقط به آن موسیقی ها گوش می دادند زیرا تصور می کردند، برای بچه ها آموزنده است. این اطلاعات برای درمانگران موسیقی که به دنبال تشویق موسیقی پیش از تولد هستند، بسیار مهم است، زیرا مادران می توانند آنچه را که بلدند و از آن لذت می برند، آواز بخوانند. بدون نیاز به یادگیری لالایی های جدید و یا گوش دادن به موسیقی های کلاسیکی، که علاقه ای به ان ندارند.

در تحقیقات کنونی، محدودیت هایی وجود داشت: اندازه نمونه کوچک بود، تقریبا یک چهارم از مادرانی که داوطلب شده بودند این نظرسنجی را تکمیل نکردند. کسانی که این نظرسنجی را انجام دادند، اکثرا سطح تحصیلاتشان متوسط بود: 10نفر دارای تحصیلات عالیه دانشگاهی، 25 نفر دارای مدرک لیسانس و 17 نفر مدرک فوق لیسانس داشتند. 67٪ از مادران(مادر کودک موسیقیدرآمد خود را $ 50،001.00 و یا بالاتر ذکر کرده بودند. همچنین، چون بسیاری از این مادران عضو گروه های پشتیبانی تغذیه شیر مادر ، گروه های موسیقی مادری و کودک و گروه های بازی  بودند از اهمیت موسیقی قبل از تولد و همچنین علاقه به ارائه موسیقی برای فرزندشان قبل و بعد از تولد آگاه بودند ، حال مشخص نیست که آیا انها وقعا برای نوزادشان آواز خوانده اند یا خیر.

تحقیقات بیشتری برای درک اینکه چگونه موسیقی در دوران پیش از تولد بر روی نوزاد تاثیر می گذارد، مورد نیاز است. شواهد بی نظیری در دسترس است، اما قبل از اینکه بتوان به طور قطعی گفت که موسیقی پیش از تولد برای هر دوی نوزاد و مادر(مادر کودک موسیقیمفید است، باید داده های تجربی بیشتری کسب کرد. و اگرچه شکی نیست که مادرانی که پیش از تولد نوزاد برای او اواز می­خوانند، یا موسیقی گوش می دهند، یا ساز می زنند، احساس دلبستگی به فرزند متولد نشده شان دارند و از اینکه فرزندشان در آینده می تواند آنها را بشنود، احساس خوشحالی می کنند، این واقعیت به طور مکرر به محققین گفته شد. تحقیقات بیشتری در مورد احساسات مادر در مورد آواز خواندن در دوران بارداری و نحوه انجام آنها بعد از تولد کودک نیز در این زمینه انجام شده است(مادر کودک موسیقی.