چگونه در هنرجویان پیانوی عصر دیجیتال انگیزه ایجاد کنیم بخش دوم

راه حل دوم آموزش هنرجویان

از آنجا که زمان برای تنظیم جلسات تمرین مقرر همراه با هنرجویان نداریم، راه حل این است که تمرین را تبدیل به کاری کنیم که آن‌ ها تمایل به انجامش دارند(یا در حالت بدتر، به کاری که اهمیتی به انجام آن نمی دهند).

کسانی که گستره توجه کوتاهی دارند و آن‌ ها که اطلاعات را به سرعت پردازش میکنند میتوانند برای اینکه در یک راه متفاوت یاد بگیرند شانس داشته باشند. به جای نیاز به زمان طولانی برای تمرین در طول روز یا تلاش زیاد برای یادگیری،(این کار میتواند بسیار دلهره آور و خسته‌ کننده باشد) فعالیت‌ های مختلف را در جا های مختلف تعیین کنید. ثابت شده است که تمرکز بالای کوتاه، بسیار مؤثرتر از یک تمرکز طولانی مدت بدون علاقه و اشتیاق و پراکنده است. این ایده برای این است که انواع مختلف تکلیف را در اختیار هنرجویان قرار دهد،‌ بنابراین وقتی آن‌ ها در حال تمرکز برای انجام یک تکلیف هستند،‌ میتوانند یک تکلیف دیگر را بردارند و به آن برگردند. به طور مثال: ارائه‌ی تکلیف نظریه‌ بازی آنلاین در کنار محتویات کتاب کار.

 

دیگر مراحل اموزش پیانو

متصل به دیجیتال

میلنیال‌ ها(کسانی که دوران جوانی‌شان مصادف شده با ظهور تکنولوژی) اولین کسانی بودند که شبکه‌ های اجتماعی را تجربه می کردند،‌ اما برای نسل Z‌ این شبکه‌ ها همه جا در دسترس بود.

داشتن حساب شبکه‌ اجتماعی در حال حاضر امری طبیعی ‌است. مردم میتوانند به وسیله‌ی آن ارتباط بگیرند و از دیگران بسیار راحت تر از قبل یاد بگیرند. میانگین سن برای داشتن اولین گوشی هوشمند امروزه ۱۰ سال است، و با گذر زمان این بچه‌ ها که ۱۱ ساله شوند، ۴۰٪ از آن‌ ها حساب شبکه اجتماعی خواهد داشت. برای نسل Z، ایجاد ارتباط و اتصال آنلاین یک عادت همیشگی است.

حال چه میشود اگر آموزش پیانو به روش سنتی و انفرادی را به شکل اجتماعی تغییر دهیم؟

آموزش پیانو را مثل یک اجتماع در نظر بگیرید، جایی که هنرجویان شما می توانند با هم در ارتباط باشند، از یکدیگر بیاموزند و با یکدیگر رقابت کنند.

هنرجویان امروزه به ارتباطات اجتماعی مشتاق هستند چرا که انتظار می رود اینگونه باشند و در این حالت دیگر فعالیت‌ هایشان مثل ورزش و زمان آنلاین بودن در شبکه‌ های اجتماعی نتیجه بخش می شود.

وقتی به تنهایی در حال آموزش پیانو یا تمرین هستید اوقات سرگرم کننده و جذاب اندکی دارید، به این معنی که انگیزه‌ کمی برای ادامه‌ این کار دارید. (مگر اینکه واقعاً مشتاق به پیشرفت به تنهایی باشید).

راه حل:

امروزه با تکنولوژی، برای آموزش پیانو یا تمرین کردن آن لازم نیست که به تنهایی رو به روی یک پایه موسیقی بنشینید. در حال حاضر مردم می توانند این نوع محیط تمرین را با اپلیکیشن‌ های تمرین بهتر بسازند.

اپلیکیشن ها به طور خاص بر روی تمرین در خانه تمرکز میکند و همه‌ موانع و مشکلات انگیزشی را که توضیح دادم اصلاح میکند. آموزشگاه های موسیقی میتوانند اجتماعی را بسازند که هنرجویان عادت‌ ها تمرینات یکدیگر را ببینند و همدیگر را به تمرین بیشتر تشویق کنند، به این صورت هنرجویان در آموزش پیانو و تمرین های آن موفق تر میشوند.

آن‌ ها میتوانند ضبط تمرینات خود را به اشتراک بگذارند، رقابت داشته باشند و برای صدرنشینی در استودیو نشان کسب کنند. هنرجویان همچنین می توانند مستقیماً از طریق اپلیکیشن با معلم در ارتباط باشند، بنابراین همه‌ سؤال‌ هایی که برایشان پیش می‌آید به سرعت حل میشود و پاسخ داده میشود. موارد آنلاین(مثل آهنگ‌ های پس زمینه یا ویدیو ها انگیزشی یوتیوب) میتوانند داخل تکالیف گنجانده شوند. و بهترین بخش: معلمان می توانند داده را ببینند، بنابراین به درستی میفهمند که آیا این شیوه کاربردی است یا خیر.

مهم است که بدانیم مردم(و جهان) چگونه در حال تغییر هستند و راه‌ هایی را برای غنی کردن زمینه‌ های جدیدی که کمبود دارند پیدا کنیم.

محیط آموزش پیانو همیشه در حال تغییر است و همانطور که از تغییر کودکان در طول سال‌ ها انتظار می رود، باید به عنوان معلم‌ انعطاف پذیر باشیم. بسیاری از معلمان که فقط میخواهند هنرجویان را عاشق موسیقی پرورش دهند، هدف صرفاً واداشتن آن‌ ها به نواختن است.

اگر آن‌ ها را وادار و غرق در آموزش پیانو و تمرین آن کنیم، بقیه کار خود به خود جلو میرود، اما این اتفاق با فهم تفاوت‌ ها آغاز میشود، نه اینکه انتظار داشته باشیم شیوه ای که برای ما ثمربخش بوده برای کودکان امروزی هم ثمربخش باشد.