آموزشگاه موسیقی غرب تهران

آموزشگاه موسیقی غرب تهران، شرح فعالیت و کلاس ها

آموزشگاه موسیقی غرب تهران کلاس های مفید و خوبی درحال برگزاری میباشد. موسیقی یکی از ضرورت هایی است که بشر باید در زندگی خود بدان بپردازد و نمی توان آن را از زندگی کنار گذاشت. برای اینکه اهمیت موسیقی را در زندگی خود بدانید بهتر است مطلب زیر را بخوانید تا اهمیت موسیقی را دریابید.

آموزشگاه موسیقی غرب تهران

در آموزشگاه موسیقی چه می آموزید ؟

آموزشگاه موسیقی غرب تهران و سازهای ایرانی آموزشگاه موسیقی غرب تهران شما را به یادگیری سازهای ایرانی دعوت می کند که شما می توانید آن را فرا بگیرید و از آن لذت ببرید. در ابتدا بهتر است کمی درباره سازهای ایرانی بدانید تا بتوانید با آگاهی و دانش به آموزشگاه موسیقی غرب تهران آمده و دوره خود را انتخاب نمایید.

آموزشگاه موسیقی غرب تهران

سازهای نواحی ایران شامل دو بخش می‌باشد:

  • بخش اول سازهای نواحی پارسی است که شامل : جوغ، چوغرو، جاریگ، درک، انواع مختلف دایره و دف،انواع دهل و جره،انواع نقاره، تمبک محلی، کوزک، سنج انگشتی، کرپ، کرنا،انواع مختلف سورنا، سفید مهره، انواع نی محلی، نی لبک، فلوت محلی، نی جفتو، فیقو، سوتک،شاخ نفیر، بلبون، چنگ، چنگ قوطی و یروتی است.

 

  • بخش دوم نیز شامل گزیده‌ای از سازهای نواحی سایر استان‌های کشور است که اکثراً دارای قدمت قابل توجهی هستند، به‌طوری‌که حتی تعدادی از آن‌ها جزء سازهای منسوخ شده به حساب می‌آیند.

علاوه بر این تقسیم بندی هر یک از این بخش‌ها از نظر سازشناسی در دسته‌های سازهای زهی زخمه‌ای و کمانی، سازهای بادی زبانه‌دار و بی زبانه و سازهای کوبه‌ای خودصدا و پوست‌صدا مرتب شده‌اند.

آموزشگاه موسیقی غرب تهران

شما در آموزشگاه موسیقی غرب تهران  انواع سازهای ایرانی را یاد خواهید گرفت در موسیقی سازهای ایرانی به این شکل تقسیم شده اند : از حیث جنس سه نوعند:- فلزی - سفالی - چوبی و از لحاظ نوع و شکل تولید صوت به سه گروه تقسیم می‌شوند: سازهای زهی مانند: زخمه‌ای: تار، دوتار، سه تار، گیتار ، عود، تنبور، بربط، چگور، رباب، قانون، چنگ کششی: کمانچه، قیچک، سرود زهی – کوبشی: سنتور سازهای بادی: فلوت، نی، قره نی، نی انبان، کرنا، با لابان، وزله، سرنا، نفیر، دونیه، شمشال سازهای ضربی: دایره، دهل، تنبک، نقاره، سنج، طاس، دف طبقه‌بندی شده‌اند. صدای حاصل از یک ساز به جنس و شکل ساختمان آن و طبعاً به ساخت صحیح و دقیق آن بستگی دارد. سازهای فلزی که معمولاً از جنس برنج یا مس هستند، به طریق "ریخته گری یا چکش کاری" ساخته می‌شوند. سازهای سفالی، همانطور که از نام آن پیداست از جنس سفال (گل رس پخته شده) می‌باشد. برخی تنبک‌ها و سازهای بومی مانند طاس‌های پوستی و فاقد پوست از سفال – دستی یا با چرخ ساخته می‌شوند.

آموزشگاه موسیقی غرب تهران

فهرست سازهای ایرانی

شما در آموزشگاه موسیقی ایرانی با سازهای ایرانی آشنا شده و میتوانید برخی از آنها را نیز فرا بگیرید: رغنون، باغلاما، بربط، بم‌تار، بیشه، تار، تنبک،  تنبور، تنبیک، توتک، جلاجل،  جلجل، چغانه، چنگ، چوگور، دایره، دف، دهل، دنبره، دوتار، رباب، رود، زنگل،  ستا، سرنای،  سلانه،  سنتور،  سه رود، سه‌تار، شارشک،  شاه‌نای، شمشال، شهرود، شوشک،  شیپور، شیشاک،  شیشم، عود، غچک،  غژک، غناده، قانون، کلی، کمانچه،  کمانه، کنگر، گچک، مراژ ، مهری،  موسیقار،  موسیه، نای مشک،  نایچ، نایلوس،  نی

آموزشگاه موسیقی غرب تهران و سازهای غربی

شما در آموزشگاه غرب تهران با سازهای غربی نیز آشنا شده و آن را فرا خواهید گرفت. برخی از سازهای ایرانی که بسیار اهمیت دارد و شما در آموزشگاه موسیقی غرب تهران می توانید بیاموزید به شرح زیر است :

تار

شما تار را در آموزشگاه موسیقی غرب تهران می آموزید. در تعریف تار آمده است : تار از سازهای زهی و ایرانیست که با زخمه نواخته می‌شود. تار در ایران و برخی مناطق  دیگر خاورمیانه مانند تاجیکستان،جمهوری آذربایجان و ارمنستان و گرجستان و دیگر نواحی نزدیک قفقاز برای نواختن موسیقی کلاسیک این کشورها و بخش‌ها رایج است. واژه تار خودش در فارسی به معنی رشته‌ است. هرچند که ممکن است معنی یکسانی در زبان‌های تحت تأثیر فارسی یا دیگر زبان‌های ایرانی تبار مثل کردی داشته باشد. این باعث شده‌است که کارشناسان ایرانی بر این باور باشند که تار ریشه مشترکی میان همه اقوام ایرانی‌تبار در جایی که از سوی ایرانیکا با قاطعیت به نام قاره فرهنگی ایرانیان نامیده شده دارد. در آموزشگاه موسیقی غرب تهران شما با بهترین اساتید قادر هستید این ساز ایرانی را بیاموزید و بر آن  مسلط شوید .

سه تار  

در آموزشگاه موسیقی غرب تهران شما می توانید با بهترین مدرسین به فراگیری سه تار بپردازید و بر سه تار تسلط پیدا کنید. سه‌تار از سازهای زهی و مضرابی موسیقی ایرانی است که با ناخن انگشت اشارهٔ دست راست نواخته می‌شود. این ساز، دارای ۴ سیم از جنس فولاد و برنج است که به موازات دسته، از کاسه تا پنجه کشیده شده‌اند. سه‌تار دارای ۲۵ پردهٔ قابل حرکت از جنس روده‌ی حیوانات یا ابریشم است. صدای آن ظریف و تو دماغی و تا حدودی غمگین است و گستره صوتی آن از هنگامِ بمِ دو زیر خط حامل تا لا بمل بالای خط حامل و در نتیجه نزدیک به ۳ اکتاو است.

سنتور

در آموزشگاه موسیقی غرب شما می توانید سنتور بیاموزید که یکی از بهترین سازهای ایرانیان است. سنتور ساز زهی کوبه‌ای موسیقی ایرانی است. فرهنگ دهخدا سنتور را این‌گونه بازشناخته‌است. از سازهای ایرانی به شکل ذوزنقه که دارای سیم‌های بسیاری است و با دو زخمه چوبی نواخته می‌شود. رایج‌ترین نوع سنتور (۹ خرکی) دارای ۷۲ سیم است که به دسته‌های ۴ تایی و در ۱۸ دسته تقسیم می‌شود.

دف

برای آموزش سازهای ایرانی در آموزشگاه موسیقی غرب تهران دف می تواند گزینه ای مناسب باشد. دف یکی از سازهای ایرانی است که در آموزشگاه های غرب تهران تعلیم داده می شود. دَفّ، یکی از سازهای کوبه‌ای در موسیقی ایرانی است که شامل حلقه‌ای چوبی است که پوست نازکی بر آن کشیده‌اند و با ضربه‌های انگشت می‌نوازند. این ساز از سازهای ضربی ایرانی شبیه به دایره ولی بزرگ‌تر از آن و با صدای بم‌تر است.

سازهای غربی

شما می توانید در آموزشگاه موسیقی غرب تهران سازهای غربی را نیز فرا بگیرید. برخی از سازهای غربی که شما می توانید در آموزشگاه موسیقی غرب تهران فرا بگیرید گیتار و پیانو است.

گیتار

شما می توانید ساز گیتار را در آموزشگاه موسیقی غرب تهران فرا بگیرید و از آن لذت ببرید. گیتار نوعی ساز زهی است که با پیک یا انگشت نواخته می‌شود و از این جهت که سیم‌های آن در اثر ارتعاش تولید صدا می‌کنند، به سازهای گروه کوردوفون به انگلیسی Cordophones)) یا زه‌صدا تعلق دارد. این ساز علاوه بر داشتن قدمت تاریخی قابل توجه (چه از لحاظ ساختار آن و چه از لحاظ تکنیک‌های نوازندگی) توانسته‌است هم‌گام با تحولات موسیقی غرب پیشرفت چشمگیری داشته باشد که در نتیجه گونه‌های متفاوتی از آن بوجود آمده و هم اکنون جایگاه ویژه‌ای در موسیقی جهان دارد.

پیانو

یکی از زیبا ترین سازهای غربی ساز پیانو است که علاقه مندان زیادی دارد و بسیاری تلاش می کنند تا این ساز را فرا بگیرند . پیانو یکی از سازهای صفحه‌کلیددار و مشهورترین آن‌ها است. صدای پیانو در اثر برخورد چکش‌هایی با سیم‌های فلزی آن در داخل جعبه چوبی تولید می‌شود. این چکش‌ها در اثر فشرده شدن کلیدها (کلاویه‌ها) به حرکت در می‌آیند. سیم‌های پیانو به صفحه‌ای موسوم به «صفحهٔ صدا» متصل شده‌اند که نقش تقویت‌کنندهٔ صدای آن‌ها را دارد. پیانو به عنوان مادر سازها و کامل‌ترین ساز نیز شناخته می‌شود. علت نسبت دادن این لقب‌ به این ساز آن است که پیانو قادر است محدودهٔ بسیار گسترده‌ای از اصوات را تولید کند در حالی که سایر سازهای اصیل موسیقی تنها بخشی از این محدودهٔ صدا را تولید می‌کنند. پیانو در شکل فعلی‌اش به‌طور معمول حدود هفت اکتاو دارد و قادر به تولید فرکانس‌هایی از حدود ۲۷ تا ۴۱۶۶ هرتز می‌باشد، در حالی که در مقام مقایسه ساز ویولن تنها قادر به تولید حدود چهار اکتاو و بهترین خواننده‌ها تنها قادر به خواندن کمتر از سه اکتاو صدا هستند. شما می توانید این ساز را که در سراسر جهان تدریس می شود در آموزشگاه موسیقی غرب تهران فرا بگیرید و بر آن مسلط شوید.

موسیقی کودکان

کودکان نیز می توانند با حضور در آموزشگاه موسیقی غرب تهران از سنین کودکی به فراگیری موسیقی بپردازند و از آن لذت ببرند.

آموزشگاه موسیقی غرب تهران